مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1401-08-01

دستور رئیسی درباره نهضت ملی مسکن را به هیچ گرفتند

اقتصادنیوز: خراسان در گزارشی وضعیت نهضت ملی مسکن را مورد توجه قرار داده است.

به گزارش اقتصادنیوز ، روزنامه خراسان نوشت: یک ماه از پایان مهلت رئیس جمهور برای واگذاری زمین های مازاد دستگاه ها گذشت اماتاکنون فقط 20 تا ۳۰ درصد این دستور عملی شده است. وعده ساخت چهارمیلیون مسکن که در قالب نهضت ملی مسکن دنبال می‌شود از زمان مطرح شدن تاکنون درگیر کش‌وقوس‌های فراوانی بوده است.

بحث تامین زمین یکی از موضوعات اصلی این پروژه کلان است. طبق گزارش های رسمی، تامین زمین نهضت ملی مسکن حداقل برای دو سال ابتدایی اجرای این طرح با آماده سازی1.7 میلیون واحد به طور کامل محقق شده است، اما دستگاه‌هایی که بالاترین میزان زمین را در اختیار دارند همچنان در واگذاری زمین های مازاد خود مقاومت می کنند .

هرچند قانون جهش تولید و تامین مسکن، دستگاه‌های دولتی را مکلف کرده زمین‌های مازاد خود را برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهند، اما پس از گذشت بیشتر از یک سال از تصویب این قانون هنوز برخی از دستگاه های دولتی، دودستی زمین های مازادشان را چسبیده اند و آن را برای تحقق وعده ساخت چهار میلیون مسکن واگذار نمی کنند تا جایی که به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، حتی ضرب الاجل رئیس جمهور درباره این موضوع هم عملی نشده است.

9 مرداد بود که آیت‌ا... رئیسی به همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دستور داد «تا پایان شهریور تمام اراضی مناسب را برای احداث مسکن اختصاص دهند تا از طریق   وزارت راه و شهرسازی، به متقاضیان واگذار شود، در غیر این صورت تمامی این زمین‌ها به نام دولت سند خواهد خورد.» حالا اما با گذشت حدود یک ماه از پایان این مهلت، گزارش ها از خودداری و مقاومت برخی دستگاه ها برای آزادی زمین های مازاد حکایت دارد!

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!