مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1401-03-10

فلاور باکس

آشنایی با اصلاحات رایج ملکی قسمت هجدهم

فلاور باکس در عبارت انگلیسی به صورت Flower Box و به معنای جعبه گل و گیاه است. فلاور باکس به معنای جعبه زیبای چوبی است که گل و گیاه در آن کاشته می‌شود و به عنوان ابزار محوطه سازی برای ویلاها و مجتمع‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. فلاورباکس، اشکال مختلفی دارد و با اندکی خلاقیت می‌توان شکل‌های متفاوت از آن تهیه کرد و گیاه های مختلف کوتاه و بلند را داخل آن کاشت.

برخی از مدل‌های فلاور باکس برای گلدان‌های کوچک کاکتوس یا گیاهان تزئینی سبز کوچک مناسب‌اند و برخی دیگر برای بوته‌های بزرگتر به کار می‌روند. فلاور باکس برای طراحی روف گاردن هم بسیار مناسب است. بسیاری از ایده‌های جدید طراحی دکوراسیون فضای سبز و طراحی تراس و بالکن ویلا با استفاده از همین فلاور باکس قابل اجرا هستند.

مزایای فلاور باکس

سهولت جابجایی: یکی از مزایای اصلی فلاور باکس ، قابلیت جابجایی آن است. از آنجایی که وزن آنها به اندازه جعبه های بتنی نیست ، می توانید آن را به راحتی از جایی به مکان دیگر منتقل کنید. می توان آن را به راحتی در باغ ، حیاط ، سایه ، فضای باز یا روی تراس قرار داد. فلاور باکس کوچک به راحتی قابل حمل هستند. با این حال ، اگر می خواهید درختان و درختچه های بزرگ بکارید ، باید از یک فلاور باکس بزرگ استفاده کنید. جابجایی جعبه های بزرگ کمی دشوار است.

دوام چوب: دوام فلاورباکس چوبی بستگی به نوع یا کیفیت چوب مورد استفاده در ساخت آن دارد. بنابراین ، یکی از عوامل کلیدی که هنگام انتخاب فلاور باکس چوبی باید به آن توجه کنید این است که باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد ، به گونه ای که عمر بیشتری داشته باشد. چوب قرمز یکی از بهترین چوب ها برای ساخت فلاور باکس است.

استفاده از خاک مناسب: انواع گوناگون گیاهان مستلزم انواع مختلف خاک برای رشد کامل هستند. وقتی درخت یا هر گیاه دیگری را در باکس گل می کاریم. ما می توانیم از خاک مناسب مورد نیاز گیاه استفاده کنیم حتی اگر نوع خاک محل شما متفاوت باشد. در حالی که گیاهان را در فلاور باکس یا هر گیاه دیگر کاشت می کنید ، خاک سریعتر خشک می شود ، بنابراین گیاهان را به طور منظم آبیاری کرده و مواد مغذی را برای مرطوب نگه داشتن و بارور نگه داشتن خاک اضافه کنید.

زیبایی: در حالی که چوب یکی از گزینه هایی است که بر راحتی و کمال در استفاده تاکید دارد، اما در میان مردم ترجیح داده می شود. از این نظر، اگر قصد خرید گلدان دارید، چوب باید در میان گزینه ها باشد. رنگ آمیزی چوب به راحتی امکان پذیر است که از نظر زیبایی در مقایسه با بسیاری از انواع گلدان های دیگر مزیت دارد. اگر می خواهید از نظر زیبایی ظاهری طبیعی داشته باشید، اولین و مهمترین انتخاب شما باید گلدان های چوبی باشد.

دارای قابلیت بازیافت:اگرچه چوب از نظر بصری گزینه ای عالی است، اما تعداد قابل توجهی از مردم به بازیافت چوب اهمیت می دهند. طبیعی بودن، کیفیت و مفید بودن آن باعث شده است که گلدان های چوبی به شدت مورد توجه قرار گیرند. این به شما امکان می دهد از دقیق ترین راه حل ها برای خود بهره مند شوید.برای اینکه گل ها با خاک زنده شوند باید از گلدان مناسب استفاده کرد. پلاستیکی بودن گلدان ها گاهی اوقات مانع رشد گل ها می شود. برای جلوگیری از این منفی بودن بی شک انتخاب و بهترین گزینه با کیفیت چوب است. هم ویژگی بازیافت آن و هم توانایی آن در ادغام با خاک و امکان رشد گل ها از با ارزش ترین ویژگی های این محصولات است.

عایق حرارتی:یکی از مهم ترین ویژگی های گلدان های چوبی عایق بودن حرارت است. چوبی که برای اطمینان از تغذیه خاک و رشد صحیح گل ها انتخاب می شود، به دلیل اینکه فرآوری شده است، کاملاً متفاوت است. برای گلدانی که گرما را به طور مثبت جذب می کند، باید مراقب استفاده از چوب باشید. در مقایسه با گلدان های پلاستیکی، فلزی، فایبرگلاس، سالم ترین نوع گلدان برای گیاه، گلدان چوبی است. در برخی مصارف جعبه های فلزی مانند ورق فلزی را در گلدان چوبی باغچه قرار می دهند و گیاه را در این جعبه های فلزی می کارند که باعث می شود فلز در معرض آفتاب در روزهای گرم تابستان بیش از حد گرم شده و ریشه گیاه را بسوزاند. اکیدا قرار دادن جعبه فلزی یا پلاستیکی در مدل های گلدان چوبی توصیه نمی شود، توصیه می شود از مدل های گلدان چوبی باغی به صورت کاملا چوبی استفاده کنید.

گلدان های چوبی زیبا و هستند و به طور کلی دوام زیادی نیز دارند. سرو چوب سرخ به دلیل دوام و مقاومت طبیعی در برابر پوسیدگی معمولاً برای باغ های مدرن استفاده می شود.

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!