مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1401-03-12

شاه نشین

آشنایی با اصلاحات رایج ملکی قسمت بیستم

قبل از هر چیز باید بدانیم شاه نشین چیست؟ هنگامیکه اقدام به طراحی ویلا خود می کنید باید فضایی را برای شاه نشین در نظر بگیرد؛ اما این فضا در چه قسمتی قرار می‌گیرد؟

در اصل به این مکان پنجره شاه نشین هم می‌گویند، زیرا در کنار یک پنجره بزرگ طراحی می‌شود. هنگامیگه طراحی داخلی ویلا شروع می‌شود نیز می‌توان کنار یک پنجره بزرگ و رو به حیاط یا پنجره‌ای که چشم انداز زیبایی داشته باشد، شاه نشین را طراحی کرد. البته به علت این که دیوارهای دو سمت پنجره باید به اندازه کافی تورفتگی داشته باشند یا بخش پنجره به سمت بیرون کشیده شده باشد، هنگامیکه نقشه ویلا طراحی می‌شود، بهتر است شاه نشین نیز برای طراحی ویلا در نظر گرفته شود.

شاه نشین از یک پنجره بزرگ و یک سکوی یک تا دو متری در کنار آن تشکیل می‌شود. این سکو به عنوان یک فضا برای نگهداری گل یا وسایل تزئینی و همینطور برای استراحت و گوشه‌ای برای خلوت کردن مناسب است.

استفاده از شاه نشین در طراحی ویلا ممکن است به نظر برخی افراد سنتی بیاید ولی دکوراتورهای امروزی معتقدند به عنوان یک جزء شیک می‌توان به آن نگاه کرد و آن را یکی از لوکس‌ترین اجزای خانه ویلایی در نظر می‌گیرند.

شاه نشین ملک کجاست؟

شاه نشین به مکانی گفته می شود که دارای بالاترین جایگاه در ساختمان است. مثلاً در یک ساختمان دوبلکس یا تریبلکس، شاه نشین بالاترین قسمت ساختمان است. زیباترین طراحی غالباً برای این مکان در نظر گرفته می شود ودر آن قرار دارد. زیباترین مبلمان ها و وسایل تزیینی  از جمله ویژگی های شاه نشین می توان به نمای بزرگ پنجره ها، دسترسی به نور طبیعی، دسترسی به منظره بیرون و دسترسی به بالکن و تراس را نام برد.

در ویلای شمال برای شاه نشین غالباً بالکن و تراس هم در نظر گرفته می شود تا به عنوان یک واحد کامل باشد به عبارت دیگر، شاه نشین می تواند به تنهایی مکانی باشد که شما می توانید در آن به استراحت بپردازید و یا حتی میهمانی برگزار کنید.

 

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!