مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1401-03-18

نگارش مبایعه نامه

قسمت دوم

تنظیم مبایعه‌نامه در فرم‌های چاپی مزایای اسناد رسمی را ندارد

نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که تنظیم مبایعه‌نامه در فرم‌های چاپی ازپیش تعیین ‎شده هم سند عادی محسوب می‌شود و مزایای سند رسمی را ندارد. بهتر است مبایعه‌نامه توسط شخصی غیر از متعاملین (طرفین قرارداد) نوشته شود و برای نگارش آن صرفاً از یک خودکار استفاده  شود. ضمن اینکه، شخصی که قرارداد را می‌نویسد، دارای خط خوش و خوانا باشد. همچنین دقت کنید تاریخی که برای حضور طرفین در دفترخانه انتخاب می‌شود، مصادف با تعطیل رسمی نباشد و آدرس ملک و موقعیت آپارتمان را در ساختمان به صورت دقیق و با ذکر جزییات ذکر کنید. 

بین مبایعه‌نامه دست‌نویس و تایپ‎شده، مغایرت وجود نداشته باشد

 برخی بنگاه‌های املاک ابتدا مبایعه‌نامه را به صورت دست‌نویس تنظیم کرده و سپس قرارداد تایپ‎شده دارای کد رهگیری را به امضای طرفین می‌رسانند و در بسیاری از مواقع، مبایعه‌نامه دست‌نویس با متن مبایعه‌نامه تایپ‏شده مغایرت‌ دارد. بنابراین در صورت وجود دو مبایعه‌نامه، حتما توجه کنید که بین مبایعه‌نامه دست‌نویس و تایپ ‎شده، مغایرت وجود نداشته باشد.

امضا بر روی هر سه نسخه قرارداد باید به صورت اصل باشد

اگر قرارداد به صورت کاربنی است، امضا بر روی هر سه نسخه قرارداد باید به صورت اصل باشد و هر نسخه قرارداد باید به صورت جداگانه امضا شود. توجه داشته باشید که اگر قرارداد در چند نسخه نوشته شده است، همه برگ‌ها را امضا کنید و به امضای برگ آخر اکتفا نکنید. البته اگر مبایعه‌نامه در سامانه کد رهگیری املاک ثبت شده باشد، نیازی به امضای همه صفحات نیست.

به هیچ عنوان قرارداد در غیاب یکی از طرفین امضا نشود

حتماً علاوه بر امضا، اثر انگشت نیز بزنید. ضمن اینکه امضا در یک جلسه و در حضور طرفین معامله انجام شود و به هیچ عنوان قرارداد در غیاب یکی از طرفین امضا نشود. بلافاصله بعد از امضای قرارداد حتماً نسخه مربوط به خود را از مشاور املاک دریافت کنید و به هیچ وجه سه نسخه را نزد مشاور املاک قرار ندهید. 

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!