مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1401-03-30

فسخ قرارداد خرید ملک و انواع کلاهبرداری و تقلب

قسمت پنجم

یکی دیگر از دلایل فسخ معاملات ملکی، تقلب و کلاهبرداری‌های مختلف است. به عنوان نمونه می‌توان به تقلب در اعلام متراژ ملک اشاره کرد. موارد بسیاری از این دست در معاملات دیده می‌شود. گاهی فروشنده ملک را با ادعای متراژ معینی می‌فروشد و خریدار پس از خرید متوجه می‌شود که متراژ ملک از آن چه اعلام شده بود، کمتر است. البته این مورد بیشتر در مورد املاکی که سند نداشته باشند اتفاق می‌افتد چرا که در اسناد رسمی، متراژ دقیق ملک ذکر شده است.
مورد بعدی وجود مشکلاتی در یک ملک است. به عنوان نمونه فردی آپارتمانی را به فروش می‌گذارد و پس از امضای قول‌نامه یا سند زدن آپارتمان، خریدار از طریقی متوجه مخدوش بودن آن ساختمان می‌شود. عیب‌هایی که فروشنده سعی در پنهان کردن آن داشته است.
مورد بعدی، که بسیار هم پیش می‌آید، این است که فروشنده ملک واحدی را به چند نفر بفروشد. در این حالت فروشنده با یک سند واحد به چند بنگاه معاملات ملکی مراجعه می‌کند و آپارتمان خود را برای فروش معرفی می‌کند. سپس از طریق هر یک از این دفاتر، ملک را به یک نفر می‌فروشد، قول‌نامه می‌کند و مبلغی دریافت می‌کند. روزی که افراد برای سند زدن آپارتمان مراجعه می‌کنند و یا هنگامی که قصد ورود به ملک را دارند، با چند خریدار دیگر مواجه می‌شوند که ملک به آن‌ها نیز فروخته شده است.
برای پیشگیری از کلاهبرداری‌‌ها، سیستم اختصاص کد رهگیری به معاملات طراحی شده است. بنگاه‌ها موظف اند که سند را تا زمان تکمیل فرآیند خرید نزد خود نگه دارند. با تمام این موارد همچنان مواردی از کلاهبرداری‌های این چنینی دیده می‌شود.
در تمام مواردی که گفته شد، خریدار می‌تواند با استناد به خیارات غبن، عیب و تدلیس اقدام به فسخ معامله کند و در صورت دستگیری شخص خاطی، وجه پرداختی خود را پس بگیرد اما در مورد مسئله‌ای که در ادامه ذکر می‌شود، وضعیت متفاوت است و باید دقت بیشتری به کار رود.

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!