مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1401-03-30

شرایط فسخ قرارداد فروش آپارتمان

قسمت ششم

یکی از مسائل رایج که معمولا باعث به هم خوردن معامله و تعهدات می شود، معامله ملک‌هایی است که در طرح‌های بازسازی یا تعریض معابر شهرداری قرار گرفته‌اند. شهرداری معمولا از طرق مختلفی، مانند اعلام در روزنامه‌های کثیرالانتشار و ارسال نامه‌ها و اطلاعیه‌ها به مالکان، آن‌ها را از طرح‌های خود مطلع می‌کند و متاسفانه موارد بسیاری مشاهده می‌شود که افراد اقدام به فروش ملک‌هایی می‌کنند که توسط شهرداری در معرض تخریب یا عقب‌نشینی قرار دارند.
لازم است هر فرد قبل از اقدام به و امضای قول‌نامه، با مراجعه به شهرداری از وضعیت ملکخرید اطلاع حاصل کند زیرا پس از انتقال سند امکان فسخ قرارداد خرید ملک یا دریافت خسارت وجود ندارد. تنها راه حل این است که از قبل در قول‌نامه ذکر شده باشد که در صورت قرار گرفتن ملک در معرض عقب‌نشینی، فروشنده باید بهای متراژ از بین رفته را به خریدار بپردازد.

جریمه فسخ قرارداد خرید ملک و کمیسیون فسخ قرارداد چه قدر است؟

جواب سوال بستگی به تعهدات معامله دارد. جایی که هر دو طرف می‌توانند جریمه‌هایی برای طرف خاطی در نظر بگیرند. این جریمه می‌تواند در اعداد و حالت‌های مختلف باشد و زمان نیز برای آن‌ها تعیین شود. کمیسیون فسخ قرارداد نیز طبق اعلام اتحادیه محاسبه شده و گرفته می‌شود.

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!