مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1401-06-12

مراحل خرید خانه

خانه اولی ها برای خرید خانه باید چه نکاتی را رعایت کنند

مراحل خرید خانه

اگر جزو خانه اولی ها هستید قبل از خرید خانه رویایی باید مراحل خرید خانه را بدانید. جهت‌یابی درست در جستجوی خانه و فرآیند و مراحل خرید خانه چالش‌برانگیز است اما اگر از قبل برنامه و نقشه داشته باشید و راه را بدانید همه چیز خیلی ساده‌تر می‌شود. گام‌های ضروری که برای خرید خانه، این تصمیم مهم باید بردارید شامل این موارد هستند:

میزان نقدینگی‌تان را دقیق برآورد کنید

تا وقتی درست ندانید چه میزان نقدینگی دارید و چه‌قدر می‌توانید هزینه کنید خانه خریدن امکان‌پذیر نیست. اگر قرار است بخشی از هزینه‌ی خانه خانه اولی ها با وام تامین شود حتما شرایط وام مسکن یکم را از قبل بخوانید و در جریان جزئیات زمان و شرایط پرداخت و بازپرداخت قرار بگیرید.

وضعیت بازار مسکن را بسنجید

اگر قصد خرید خانه دارید باید مدت‌های قبل از دست به کار شدن و جستجوی خانه وضعیت بازار مسکن را بسنجید و شرایط را در محله‌ای که درنظر دارید رصد کنید. به مدت زمانی که قیمت خانه‌ها افزایش یا کاهش می‌یابند دقت کنید و میزان این افزایش یا کاهش را در وضعیت بازار مسکن ثبت کنید.

وارد فرآیند پیش از خرید شوید

با ارزیابی بازار مسکن و برآورد دقیق نقدینگی می‌توانید حدودی دریابید که چه متراژی و در چه محله‌ای مناسب شما است اما صحبت کردن با چند مالک می‌تواند به شما در برآورد رقم دقیق کمک کند. در این مرحله شرایط وام را مجددا بررسی کنید که بدانید پول چه زمانی به حساب‌تان واریز می‌شود و اولین بازپرداخت در چه تاریخی باید انجام شود.

اولویت‌های‌تان را قبل از جستجوی خانه فهرست کنید

به محض اینکه متوجه شدید با بودجه‌تان چه خانه‌ای می‌توانید تهیه کنید و وضعیت بازار مسکن چگونه است، تازه کار اصلی شما یعنی جستجوی خانه در محله و بین گزینه‌ها شروع می‌شود.

بعید است بتوانید همه‌ی موارد دلخواه‌تان را در یک خانه پیدا کنید بنابراین بهتر است اولویت‌های‌تان را به ترتیب اهمیت فهرست کنید و بعد جستجوی خانه را شروع کنید. پس از مشخص شدن فهرست طبق آن جستجوی خانه را شروع کنید و خانه‌هایی که شرایط مناسبی دارند را نشان کنید و نقاط قوت و ضعف هر کدام را یادداشت کنید.

همچنین پس از مدتی دوباره به خانه‌ای که نشان کرده‌اید سر بزنید. در بازدید مجدد ایراداتی که دفعه‌ی اول ندیده‌اید به چشم می‌آیند همچنین بعد از دیدن چند کیس متفاوت در جستجوی خانه بهتر می‌توانید مقایسه کنید.

مشاور پیدا کنید

با فهرست اولویت‌ها و اطلاعات وام و نقدینگی نزد مشاور املاک بروید و از او بخواهید در پیدا کردن خانه به شما کمک کند. مشاورین املاک می‌توانند موارد متعددی را با توجه به مواردی که مدنظر دارید به شما عرضه کنند و مراحل خرید خانه را ساده‌تر کنند. همچنین در فرآیند بستن قرارداد قدرت چانه‌زنی و مذاکره‌ی آن‌ها بسیار کمک‌کننده است و کار را بهتر پیش می‌برد. نکته‌ی دیگر اینکه از وضعیت بازار مسکن بهتر آگاه هستند.

پیشنهاد دهید و مذاکره کنید

با کمک مشاور املاکی که پیش‌تر با او صحبت کرده‌اید مبلغی معقول تعیین کنید و به مالک پیشنهاد دهید. از توصیه‌های این مرحله به خانه اولی ها این است که قیمت را دست پایین اعلام نکنید. معمولا مالکان بعد از شنیدن قیمت خیلی پایین پیشنهاد را رد می‌کنند و کار به دور بعدی مذاکرات نمی‌کشد. در این موارد کمک گرفتن از مشاورین املاک بهتر جواب می‌دهد چون آن‌ها از شرایط بازار خرید و فروش آن محله و وضعیت بازار مسکن بهتر خبر دارند و عوامل تعیین‌کننده‌ی قیمت خانه را بهتر می‌شناسند.

سازه را دقیق بررسی کنید

بررسی دقیق ساختمان جزئی مهم و ضروری در فرآیند خرید و جستجوی خانه است و اصلا نباید این مرحله را سرسری بگیرید. حتما باید پیش از خرید سازه، لوله‌کشی و موارد فنی ساختمان را دقیق بررسی کنید تا مطمئن شوید خطری خانه را تهدید نمی‌کند. همچنین این بازرسی شما را درمورد مواردی که صاحب خانه گفته مطمئن می‌کند و می‌توانید از صداقت او اطمینان حاصل کنید و در مورد سایر موارد خانه نگرانی‌تان برطرف شود.

قرار نهایی را بگذارید

پس از مطمئن شدن از همه‌ی موارد، طی کردن مراحل خرید خانه و تصمیم نهایی با صاحب خانه و مشاور املاک قرار بگذارید تا کارهای نهایی انجام شود و قرارداد منعقد شود. همچنین حین عقد قرارداد مجددا وضعیت پرداخت، زمان تحویل خانه و سهم مشاور را بررسی کنید تا چیزی از قلم نیفتد.

 

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!