مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1401-06-17

برنامه تازه زاکانی؛ باغات کَن تخریب می‌شوند؟

اقتصادنیوز: ​شهردار ی تهران تصمیم تازه ای برای محله کن گرفته است که در صورت تصویب آن د رکمیسیون ماده 5 می تواند بخشی از باغات کن را درمعرض تخریب قرار دهد .

به گزارش اقتصادنیوز شهردار تهران درگزارشی که دیروز در صحن شورای شهر تهران ارائه کرد از تصمیم تازه ای که شهرداری برای باغات کن گرفته است خبر داد. او ادعا کرد این تصمیم را برای رفع گرفتاری و مشکلات مردم گرفته شده است . به ادعای علیرضا زاکانی در طرح گذشته باغات کن  تأکید بر این بود که قواعد برای زمین های یک هکتار به بالا اجرایی شود و بنابر نقشه سال ۱۳۵۴ بیش از ۶۶ درصد زیر دو هزار متر بود و قاعده گذار متوجه نبود که ۹۹ درصد مردم از این قاعده متضرر می شوند و ۱۵ هزار نفر در معرض آسیب و خطر قرار می گیرند. به طوری که با اندک حادثه ای، هیچ کسی دسترسی به آنها نخواهد داشت.وی ادامه داد: کن با همان فرسودگی باقی ماند و علت آن بد مسکنی و کمبود مسکن و نوع نگاهی بوده که از قبل رسوخ کرده است. قرار شد ما تصمیم بگیریم که پس از کمیسیون ماده پنج، در جمع مردم حضور پیدا کردیم و مردم اعلام کردند که ۳۵ سال است دنبال راهکار هستند. طرح بازنگری طرح تفصیلی کن در کمیسیون ماده 5 درحال بررسی است ، زاکانی درباره طرح جدید برای کن گفته است که در طرح جدید،تاکید بر حفظ بافت منسجم و مذهبی محله کن است و قاعدتاً فعالیت های تعیین شده برای استقرار در این محدوده، متناسب با بافت غالب محله خواهد بود. در این بخش، شهرداری با اعطای امتیازات به مالکان اراضی کشت اجباری، این اراضی را آزاد می کند تا مورد استفاده عموم مردم قرار گیرند. همچنین در طرح جدید، ضمن اینکه اهالی و مالکان باغات حقوق به حق خود را دریافت می کنند، عموم مردم شهر نیز از فضای بی نظیر باغات کن بهره می برند و مهم تر، اینکه محله کن از فرسودگی و قفلی که سال ها بر نوسازی آن زده شده است، نجات می یابد.

 

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!