مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1401-06-19

هزینه صلح عمری چقدر است؟

صلح عمری چیست؟

هزینه صلح عمری چقدر است؟

هزینه این قرارداد قیمت های متفاوتی را در برمی گیرد و بسته به اموال و املاکی منتقل می شود متفاوت است.

صلح عمری بدون حق فسخ

فسخ قرارداد به این معناست که افراد بتوانند هر زمان که بخواهند قرارداد را کنسل و لغو کنند. برای مثال اگر فردی خانه ای را به فروش برساند و از این کار خود پشیمان شود طی وجود شرایطی می تواند قرارداد خانه را فسخ کند و آن را به خریدار نفروشد.

 اما گاهی نیز ممکن است قانون به او این اجازه را ندهد و طبق قرارداد او حق فسخ را نداشته باشد. با این توضیحات سوالی که پیش می آید این است که عدم فسخ در قرارداد صلح عمری به چه شکل است؟ که در پاسخ به این پرسش می بایست بگوییم اگر فرد در تنظیم این نوع قرارداد برای خود حق فسخی را تعیین ننموده باشد این حق از او سلب می شود و دیگر در هیچ صورتی نمی تواند قرارداد را فسخ کند.

 برای مثال تصور کنید پدری تمام اموال خود را طی تنظیم این نوع قرارداد با پسرش صلح نموده است و در قرارداد هیچ حق فسخی برای تعیین نکرده باشد، اما بعد از گذشت چند ماه از عمل خود پشیمان می شود و قصد فسخ قرارداد را دارد که در این صورت انجام این کار برایش امکانپذیر نخواهد بود.

صلح عمری با حق فسخ برای مصالح

ایجاد قرارداد قانونی مبنی بر صلح نمودن اموال بعد از فوت به اشخاص می تواند شامل حق فسخ برای مصالح نیز باشد. مطابق قانون اگر مصالح در حین تنظیم  قرارداد میان خودش و متصالح حق فسخی را برای خود تعیین کند  در صورت پشیمانی می تواند قرارداد را فسخ کند.

‌ به توضیح ساده‌تر می توان فرض کرد که مصالح زمین خود را با تنظیم قرارداد صلح نموده است و بعد از گذشت یک ماه از این کار خود پشیمان شده و قصد دارد قرارداد صلح عمری را فسخ کند، در این صورت اگر در قرارداد صلح بعد از فوت یا عمری برای خود حق فسخ در نظر گرفته باشد و این موضوع را ذکر کند می تواند اقدام به فسخ قرارداد نماید و هیچ مانعی برای او وجود ندارد.

 

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!