مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1401-06-27

خروج مصوبات کمیسیون ماده 5 از تاریکخانه شهرداری

شورای شهر تهران طرحی را آماده کرده است که براساس آن مصوبات کمیسیون ماده 5 شفاف سازی می شود ، در این طرح تاکید برتصمیم گیری درجهت حفاظت از منافع عمومی شهر شده است .

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برخی از کارشناسان حوزه شهرسازی درخصوص تصمیم گیری های تازه در کمیسیون ماده 5 هشدار داده اند. به گفته آنها برخی از مصوبات کمیسیون ماده 5 در تضاد با سیاست ها و کلیات طرح جامع است و معتقدند مدیران شهری به نوعی از کمیسیون ماده 5 سو استفاده می کنند . وظیفه کمیسیون 5 تغییر و تصویب طرح های تفصیلی است. البته چنانچه « تغییرات نقشه های تفصیلی اگر بر اساس طرح جامع شهری مؤثر باشد باید به تأیید مرجع تصویب کننده طرح جامع (شورای عالی شهر سازی و معماری ایران یا مرجع تعیین شده از طرف شورای عالی) برسد.» البته به تعبیر عامیانه مراجعین به شهرداری، کمیسیون ماده 5 تغییر کاربری است . در این سال ها بسیاری از بارگذاری های خارج از طرح تفصیلی و تغییر پهنه ها بر خلاف طرح های بالا دستی با مجوز این کمیسیون داده شده است .

به تازگی کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران طرحی را تهیه و تدوین کرده است که در صورت تصویب در صحن علنی شورای شهر مانعی برای تصمیم گیری های خطرآفرین برای شهر است . براساس طرح شورای شهر تهران مصوبات کمیسیون ماده 5 در سامانه شفافیت قرار گرفته ومیان حقوق عمومی شهر و فردی تعادل برقرار می شود .

همچنین منفعت شهرداری از مصوبات این کمیسیون مشخص خواهد شد ایجاد تعادل و توازن میان منافع عمومی و خصوصی، ایجاد شفافیت و محاسبه پذیر شدن مصوبات کمیسیون ماده ۵ و ایجاد وحدت رویه در فرآیندهای بررسی پرونده ها در این کمیسیون سه سرفصل اصلی این طرح است .

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!