مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1402-02-22

فصل بی‌پناهی مستاجران/ سیاست‌های دولت در بازار اجاره کارآمد است؟

همزمان با آغاز فصل جابجایی و رشد دوباره اجاره‌بها، دولت نیز سیاست‌های جدیدی را در دستور کار قرار داده است؛ از راه‌اندازی گشت خانه‌های خالی گرفته تا تشویق مالکان به عقد قراردادهای دو ساله، سیاست‌هایی است که به طور جدی با چالش «قابلیت اجرا» روبروست.

گشت شناسایی خانه‌های خالی

افزایش وام ودیعه مسکن

تشویق مالکان برای انعقاد قراردادهای اجاره بیش از 2 سال

ارزیابی تاثیر سیاست‌های دولت بر بازار اجاره

پیش از این فردین یزدانی، کارشناس بازار مسکن درباره تاثیر سیاست‌های دولت بر بازار اجاره به تجارت‌نیوز گفته بود: «در یک کلام باید گفت که این‌گونه برنامه‌ها تاثیر عمیقی بر بازار مسکن نخواهند گذاشت. وضعیت بازار دچار انسداد است و ریشه آن را باید در اقتصاد کلان جستجو کرد؛ مانند رشد نامناسب اقتصادی و تورم فزاینده.»او ادامه داد: «سفره اقتصادی خانوارها کوچک شده و اکنون تقاضا عامل تعیین‌کننده در بازار است. حقیقت این است که تقاضا توانمند نیست و مرتب شاهد کاهش توانمندی تقاضا در بازار هستیم. وضعیت متلاطم بازار مسکن را نمی‌توان با سیاست‌های مالیاتی بهبود بخشید.»

این کارشناس بازار مسکن همچنین در مورد مالیات بر خانه‌های خالی نیز بیان کرده بود: «حجم این خانه‌ها مشخص نیست، اما تا آنجا که داده‌های سال‌های گذشته نشان می‌دهد بخش عمده خانه‌های خالی در شمال شهر قرار دارد و مربوط به واحدهای مسکونی با قیمت بیشتر از متوسط است.»او ادامه داد: «صرف نظر از اینکه امکان اجرا وجود دارد یا نه بر فرض مالیاتی هم گرفته شد، قیمت اجاره این خانه‌های خالی در استطاعت خانوارها نیست!»

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!