مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1402-08-15

شامخ صنعت ساختمان به 51 رسید

نامیدی فعالان ساختمانی از بازار مسکن

بر اساس جدیدترین داده‌های صنعت ساختمان، در مهرماه شامخ این صنعت نسبت به شهریور چهار واحد کاهش یافته و به 51 رسیده است. این عدد نشان می‌دهد وضعیت ساخت و ساز در مهرماه نزدیک به مرز رکود بوده است و پیش‎بینی می‌شود این روند در آبان‌ماه هم ادامه داشته باشد.

شامخ یا همان شاخص مدیران خرید (PMI) یک نظرسنجی از فعالان صنایع مختلف است که اوایل هر ماه منتشر می‌شود و گویای رونق، رکود یا ثبات کسب و کارهای مورد بررسی و چشم‌‌‌انداز انتظاری آنها در آینده است. این شاخص یک بینش آنی و تصویر سریع از شرایط هر بازار ارائه می‌‌‌دهد و با استناد به آن می‌توان بی‌‌‌واسطه در جریان دیدگاه فعالان اقتصادی حوزه‌‌‌های مختلف قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس جدیدترین داده‌های بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن از دی‌ماه سال گذشته تا کنون حدود 50 درصد افزایش داشته اما در مقابل، تعداد معاملات ملک در این بازه 75 درصد نزول داشته است. این تصویر از بازار مسکن به‌معنای رکود عمیقی است که نه تنها گریبان معاملات را گرفته بلکه بر اساس شامخ مهرماه، حالا گریبان‌گیر ساخت و ساز هم شده است.

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!