مشاورین مسکن افق

مشاورین املاک تهران
با ما تماس بگیرید : 44706010

تاریخ: 1402-09-30

خرید ملک در ترکیه

کاهش ۸۰ درصدی خرید خانه در ترکیه

بازار مسکن ترکیه قرار بود بهشت سرمایه‌گذاری در بازار ملک بین کشورهای منطقه باشد اما به تدریج با تغییر قوانین، سقوط اقتصاد این کشور تبدیل به جهنم شد؛ تا جایی که هم‌اکنون خرید ملک از سوی شهروندان دیگر کشورها از جمله ایران در ترکیه 80 درصد کاهش پیدا کرده است.

ترکیه سرابی بیش نیست و به همین دلیل مشتریان خارجی خرید ملک از این کشور فرار کردند. این صحبت کیانوش گودرزی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران  است. بررسی‌ها نشان می‌دهد خرید ملک از سوی ایرانی‌ها در ترکیه نسبت به دو سال قبل بیش از 80 درصد کاهش یافته و از محدوده1300 فقره به حدود 200 فقره در ماه رسیده است.نبود شغل مناسب، شرایط اقتصادی نامساعد، سقوط ارزش لیر، تورم بیش از 60 درصد، تغییر قوانین خرید مسکن برای خارجی‌ها و افزایش مبلغ خرید ملک به منظور دریافت اقامت در این کشور از دلایل افول تمایل روس‌ها، ایرانی‌ها و عراقی‌ها برای خرید مسکن در ترکیه محسوب می‌شود.در حال حاضر حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای دریافت اقامت 400 هزار دلار است؛ در حالی که دو سال قبل این رقم 250 هزار دلار بود. هم‌اکنون تهیه یک واحد مسکونی برای ایرانی‌ها به منظور دریافت اقامت در ترکیه20 میلیارد تومان هزینه دارد.رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، دو علت اصلی کاهش تمایل برای خرید ملک در ترکیه را تغییر مکرر قوانین و تورم سنگین این کشور می‌داند.کیانوش گودرزی گفت: در سال‌های گذشته می‌دیدیم که شهروندان کشورهای روسیه، ایران، عراق، عربستان، افغانستان و سایر کشورهای منطقه به سمت ترکیه، قبرس یا گرجستان می‌رفتند. اما کم‌کم هموطنان ما که اقدام به خرید ملک در کشورهای همجوار کردند از نظر مالی آسیب دیدند و دست خالی به ایران برگشتند. برخی از ایرانی‌ها که در گرجستان اقدام به خرید املاک کردند مجبور شدند به دلایل متعدد مثل تغییر رفتار مسئولان این کشور، تغییر قوانین، ایجاد محدودیت برای ایرانیان و مسدود شدن حساب بانکی‌شان املاک خود را به حراج بگذارند.وی افزود: در ترکیه نیز وضعیتی به مراتب بدتر از گرجستان مشاهده شد. سقوط ارزش لیر، حباب قیمت مسکن در این کشور و افزایش میزان سرمایه‌گذاری به شرط اقامت، سه‌گانه‌ بدی را برای ایرانیان مهاجر رقم زد.

جستجوی ملک



نگران یافتن ملک مورد نظر خود نباشید

ما با استفاده از فایل هزاران مورد مسکن فروش و اجاره، فایل مورد نظر شما را در کمترین زمان ممکن خواهیم یافت.

چگونه فایل مورد نظر را پیدا کنیم

جهت یافتن فایل مسکن مورد نظر خود، با استفاده از فرم جستجو موجود در صفحات سایت اقدام به جستجوی فایل مسکن مورد علاقه خود نمائید.

آیا برای اتخاذ تصمیم بهتر نیاز به مشاوره یک حرفه ای دارید؟

مشاوران ما در هر لحظه آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه املاک می باشند

با ما تماس بگیرید!